DOOM 3 tesztels
2004.07.25. 17:45
A HardOCP szekeszti megltogattk az id Software fhadiszllst
A HardOCP szekeszti megltogattk az id Software fhadiszllst, hogy a megjelens eltt hiteles tesztadatokkal lssk el a jtkosokat. Az ATI s az NVIDIA emberei hoztk a legjabb drivereket s egyben szavatoltk a mrkzs hitelessgt. A teszthez a vgleges jtkban is fellelhet doom1 timedemot hasznltk.
John Carmack a nagy almerls eltt leszgezte, hogy a demohoz egyik szerepl sem juthatott hozz, gy magabiztosak abban, hogy nem trtnt gbekilt csals a httrben. A colored mip levels hasznlatakor az ATI krtyknl fellpett nmi teljestmny cskkens, amit a textura filterezsben tett apr mdostsokkal korrigltak. A hiba vek ta fennll s majdnem az sszes gyrt sros volt mr a tmban. Carmack szemly szerint utlja, ha a driverek a texturk fggvnyben vltoztatjk a paramtereket, de mivel nincs lthat minsgi romls s csak a szakrtk kpesek megllaptani a klnbsget, ezrt szemet hunyt. Ezzel szemben az Nvidia drivereket a Doom elsdleges fny/fellet interakcis shader programjra hangoltk.
Az sszes modern krtyn tkletesen fut a Doom3 s nem felttlen a tesztadatok alapjn kell dnteni - tette hozz Carmack. A ktslotos, illetve a dupla tpcsatlakozk egyes high-end krtyk ellen szlnak. Vgezetl a ms jtkoknl tkletesen mkd, felprgetett videokrtyk a Carmack ltal hasznlt egyedi, a GPU eddig nem hborgatott rszeit ignybe vev megoldsok miatt lehet, hogy szemetelni fognak.
A teszthez PCI-Express alap, 256 MB-os krtykat lltottak hadrendbe. Nv szerint az NVIDIA 6800 Ultra, az ATI X800XT-PE, az NVIDIA 6800 GT s az ATI X800 Pro versengett egymssal.
A nagyobb, 1600x1200-as felbontsokban az Nvidia megoldsai remekelnek, br a kritikus 30 FPS krnykn sertepertlnek a krtyk. 1024x768 tjkn, 4X-es lsimts s 8X-os anizotrp szrs mellett mindkt zszlshaj 60 FPS fl ugrik, m az ATI mindvgig alulmarad. Az eggyel korbbi generci kpviseli (ATI 9800XT s Nvidia 5950 Ultra) a merszebb belltsok esetben segtsgrt kiltanak, valamivel alacsonyabb 2X-es lsimtsnl viszont kellemes 40FPS krli teljestmnyben lehet rsznk
|